Vyhľadávanie


Kontakt

HK Štart Trenčín
Dorky,ženy: Z. Rajnohová

Žiacke kategórie: R. Hurtoň, N.Gróf
www.
milujemhadzanu.banda.cz

Prípravka: K.Paulínyová

telefón
Rajnohová: 0905 735 068
Hurtoň: 0911 522 313
Paulínyová: 0908 773 999

E-mail: zdenarajnohova@azet.sk ...... hurtolro@mail.t-com.sk

Anketa

Budú ženy bojovať o vrchné priečky?

Pivotka Wollingerová v bránke pri výhre Iuventy vo Veselí

21.01.2014 13:03

Patrícia Wollingerová nabrala odvahu a odchytala záver zápasu WHIL proti Veselí nad Moravou

 

Zaujímavá situácia nastala v 57. min sobotňajšieho duelu 12. kola spoločnej slovensko-českej súťaže žien (WHIL) v Hodoníne medzi HC Veselí nad Moravou a Iuventou Michalovce (24:34). Ruská brankárka hostiek Anastasia Zykovová dostala za faul na Slovenku v službách Veselí Petru Varjassiovú červenú kartu. Úradujúci slovenský šampión mal síce na lavičke aj Luciu Gubikovú, ale tá pre zranenie nemohla zasiahnuť do hry. Voľba padla napokon na Patríciu Wollingerovú, ktorá dochytala zvyšok stretnutia.

 

"Bola to moja brankárska premiéra. Hoci som už hrala na rôznych postoch, ešte nikdy som nemala skúsenosť postaviť sa medzi tri žrde nielen v zápase, ale ani na tréningu. I keď z času na čas som už pri futbale na tréningu bola brankárkou, pri hádzanej však ešte nie. Som univerzálka, nerobilo mi problém zaskočiť, keď nastala výnimočná situácia. Nemal kto chytať, keďže dve naše brankárky Lucka Gubiková a Aďa Medveďová sú zranené. Bola to len z núdze cnosť. Keď sa dajú baby zdravotne dokopy, im to určite pôjde lepšie ako mne," povedala Patrícia Wollingerová. 

 

Na ukazovateli skóre svietil pri diskvalifikácii Zykovovej stav 30:21 pre Iuventu a zostávalo odohrať niečo vyše 3,5 minúty. "Keby som musela ísť do bránky skôr, asi by som si nemyslela, že to dohráme tak úspešne. Našťastie, stalo sa tak až pár minút pred koncom a navyše sme už mali výrazný náskok, takže som verila, že víťazstvo udržíme. Dôležité bolo, že sa spoluhráčky dokázali presadiť v útoku. Keď potom mňa niečo trafilo, nemali sme problémy," pokračovala nová ochrankyňa michalovskej svätyne. Mimochodom, po Gubikovej, Medveďovej, Zykovovej, Maďarke Viktórii Petrócziovej a mladej Claudii Čičákovej bola už šiestou brankárkou Iuventy za doterajších 12 kôl v aktuálnej sezóne. 

 

Nájsť niekoho odvážneho, kto by chcel dobrovoľne čeliť strelám súperiek, nemusí byť vždy jednoduché. Wollingerová s tým nemala problém a sama sa prihlásila. "Pred zápasom sme sa bavili, že pri takejto situácii bude pripravená spoluhráčka Radka Vargová. Tá však v inkriminovanom okamihu zbledla. Lucia Tobiašová chcela ísť do bránky, ale napokon ju tréner poslal hrať. Na lavičke som zostala ja a súhlasila som," opísala rozhodovanie na lavičke rodáčka z Revúcej. 

 

Počas krátkeho pobytu na palubovke inkasovala tri góly, ale nie každá lopta skončila za jej chrbtom. "Mala som štyridsaťpercentnú úspešnosť, pripísala som si dva zákroky. Chytila som pokus Chrenkovej z krídla a strelu Bačíkovej zo spojky, s ktorou sme sa po zápase trochu doberali, keďže je to moja spoluhráčka z Michaloviec hosťujúca vo Veselí," tešila sa z výborných štatistík Wollingerová, ktorá sa zatiaľ za svoj výkon nedočkala osobnej pochvaly od trénera Jána Packu, bývalého vynikajúceho gólmana. "Po dueli nám zatlieskal. Ešte sme však nemali rozbor zápasu, takže možno na utorkovom tréningu ma pochváli," dodala so smiechom členka širšieho kádra hádzanárskej reprezentácie žien SR. 

 

Iuventa vyhrala úsek hry s Wollingerovou v bránke 4:3. Po súboji, v ktorom si Packove zverenky udržali líderskú pozíciu v tabuľke WHIL, však kormidelník majstra SR podľa slov v Hodonínskom denníku ocenil aj svoju náhradnú brankárku: "Jedna hráčka sa pred stretnutím do bránky hlásila, ale potom dostala strach a zostala na striedačke. Išla tam Wollingerová, ktorá je za každú srandu. Mala super úspešnosť. Keby dostala Zykovová červenú kartu skôr, mali by sme väčšie problémy." 

 

 

Na otázku, na akom poste nastúpi 23-ročná univerzálka najbližšie, Wollingerová odvetila: "To skutočne neviem. Záleží na trénerovi, na aký post ma postaví." V kádri figuruje ako pivotka, ale v tejto sezóne si vyskúšala v stretnutiach Iuventy okrem brankárskej pozície aj rôzne posty spojkového radu, zahrala tiež na krídle.